Handleopplevelsen på nett skal løftes enda høyere

Hele opplevelsen ved å kjøpe inn fra nettet, alt fra innlogging og helt fram til levering av varene skal bli enda enklere og mer kundevennlig. Nye løsninger som skal gjøre det hele så effektivt og enkelt som mulig skal gjøre at kundene vil foretrekke å handle hos Wavin.

0

I juni begynte René Pedersen i jobben som E-Commerce Manager hos Wavin. Pedersen skal være med og videreutvikle Wavins netthandel i Norge. Pedersen har lang erfaring og spisskompetanse innenfor nettopp det å utvikle og drive netthandel.

Ansettelsen av René Pedersen som ny E-Commerce Manager Nordics betyr at Wavin oppgraderer sin tilstedeværelse på det nordiske markedet, og da særlig gjennom å videreutvikle netthandel.

– Jeg vil fokusere på kundeopplevelsen man får ved å handle hos Wavin på nettet. Dette dreier seg om hele løpet fra innlogging, presentasjon av produkter, søkefunksjonen, å legge produkter i handlekurven, legge inn bestilling, ordrebekreftelse, levering og enkel oversikt av tidligere bestillinger. For eksempel utvikler vi nå en ny søkefunksjon som vil gjøre det lettere å finne produktene. Vi tar også fram en ny track & trace-funksjon slik at kunden kan følge sin bestilling fram til leveringen samt bedre oversikt over tidligere bestillinger og fakturaer, forteller Pedersen til VAnytt.

Vinn-vinn

Pedersen er utdannet matematikk-økonom fra Aarhus Universitet, og han tiltrer stillingen med 25 års erfaring med e-handel fra ulike bransjer, hvor han særlig har jobbet med nettsalg. Han har tidligere vært med på å starte opp nettbutikker i flere land både i Norden og Europa. Nettopp erfaringen fra de nordiske markedene vil komme godt med hos Wavin.

– Den store fordelen med e-handel er at man kan gjøre ting enklere for kunden og gi en bedre opplevelse enn de har hatt tidligere. Samtidig gjør prosessene det lettere for oss å håndtere bestillinger selv, slik at vi kan unngå feil. På denne måten skaper du en positiv opplevelse hele veien rundt. noe som gjør området veldig spennende, sier Pedersen,

Felles ressurs

Et av målene er å sikre at man i Norge gjenbruker funksjonene som gir kundene ekstra verdi i for eksempel Danmark og Finland. På mange områder er nordiske kunder svært like i forhold til hva de forventer av en nettbutikk. På andre områder er det store forskjeller – for eksempel er logistikken i store land som Norge, Sverige og Finland noe mer krevende enn i et lite land som Danmark.

– I tillegg til det nordiske fokuset har jeg også jevnlig møter med mine kolleger i resten av Europa, Asia og Latin-Amerika – hvor vi utveksler erfaringer med nye funksjoner og løsninger i nettbutikken med fokus på å gi kundene en best mulig opplevelse

Globalt nettverk

Med ansettelsen hos Wavin ser han også fram til å kunne jobbe sammen med kolleger spredt over hele kloden:

– Wavin er et globalt selskap, og dette merkes allerede etter de første ukene. Jeg har hatt muligheten til å diskutere gode løsninger med kolleger fra store deler av verden, noe som jeg har gledet meg til.

Pedersen påpeker også at det internasjonale aspektet ved selskapet er viktig for å sikre de beste løsningene:

– Det er veldig spennende at vi kan trekke på erfaringer fra hele verden. Man trenger ikke finne opp hjulet på nytt i alle land, men man kan benytte seg av hverandres erfaringer. Jeg ser fram til å gjøre alt jeg kan for kundene, sier Pdersen.